Турция е втора икономическа сила в света по ръст, но печели влияние чрез тв сериали

Турция е втора икономическа сила в света по ръст, но печели влияние чрез тв сериали

13 декември 2011  |   1 коментар

Турските телевизионни сериали чупят рекорди в Близкия Изток и страните от Северна Африка, като повишават влиянието на Турция в региона и налагат нов начин на живот, коментира вестник "Хюриет Дейли Нюз".

Турция е спечелила повече от 60 милиона долара от сериали само през тази година. Над 100 турски сапунки са били излъчени в повече от 20 страни през 2011 г.

"Започнахме да излъчваме сериалите в балканските страни през тази година. Страните, в които теленовелите жънат популярност са най-вече от Централна и Източна Европа, включително Сърбия, Хърватия, Чешката република, Румъния, Полша и Унгария. В Далечния изток купувачите са Малайзия, Индонезия, Тайван, Тайланд, Сингапур, Япония и Виетнам", обясни Фират Гюлген, председател на "Calinos Holding", който прави 80% от телевизионните сериали, изнасяни от Турция.

Коментирайки връзката между сериалите и нарастването на турското влияние в чужбина, социологът Нилюфер Нарли обясни, че Турция е увеличила мощта си в Близкия Изток и балканските страни. Изучаването на турски език и култура са станали много важни в арабските и балканските страни.

Анкета показва, че 78% от жителите на арабския свят и Иран са гледали турски сапунени опери. Това предизвиква и голяма вълна от туристи към балканската страна, станала топ дестинация за арабите.

Успоредно с успеха на сериалите си Турция бележи и икономически бум, като се нарежда на второ място в света с икономическия си растеж от 8,2 процента през третото тримесечие на 2011 г., съобщава турската частна телевизия НТВ.

Най-голям в периода юли-септември е бил икономическият растеж на Китай - 9,1 процента. Той е следван от Турция (8,2 процента), Естония (7,9 процента), Индия (6,9 процента), Литва (6,6 процента), Индонезия (6,5 процента) и Сингапур (6,1 процента).

13 декември 2011

Коментари

Напиши коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *