Красимир Богданов поиска среща с областния управител във връзка с реформите в образоването във Враца

Красимир Богданов поиска среща с областния управител във връзка с реформите в образоването във Враца

09 март 2020  |   0 коментара

Народният представител Красимир Богданов поиска среща с областния управител на Област Враца Малина Николова във връзка с предстоящите реформи в образованието във Враца.

Според врачанския депутат от много учебни заведения са го потърсили, разтревожени от поредната реформа, която променя драстично както план-приема, така и структурата на образованието в областния център. 

Част от мотивите на Богданов да поиска среща с областния управител, която би трябвало да се състои в началото на следващата седмица, той изброява:

Само преди две години беше променено сериозно съотношението на професионалното спрямо профилираното обучение. Едно от основните изисквания, представени тогава, беше в средните и профилираните училища да се създадат паралелки по професионално образование. Сега се отричаме от този модел и премахваме въпросните паралелки, като ги насочваме към съответните професионални училища. Същевременно, едни учебни заведения се закриват, други се преобразуват и сливат, в трети се променя степента на образование. За мен критериите, по които става това, са все още непонятни. Още повече, че първоначалният вариант, предложен преди Коледа, претърпя най-малко две редакции. В крайна сметка трябва да си отговорим на въпроса: какво образование ни трябва? Достатъчно мотивирана ли е подмяната на паралелки, които години наред са подготвяли професионални кадри за широк спектър специалности, за сметка на нискоквалифицирани такива? Моите уважения към нуждите на предстоящите да се открият предприятия, но само от такива кадри ли има нужда Враца?

Красимир Богданов предвижда да обсъди въпроса и с ресорната комисия към Общинския съвет - Враца.

През миналата седмица Богданов проведе среща с министъра на образованието Красимир Вълчев във връзка с отпадането на таксите за детските градини и въвеждането на предметите „Родинознание“ и „Военно обучение“ в българското училище.

Коментари

Напиши коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *