Карлос Контрера: Приходите от „синя зона“ ще дофинансират обществения транспорт и изграждането на паркинги

Карлос Контрера: Приходите от „синя зона“ ще дофинансират обществения транспорт и изграждането на паркинги

25 юни 2020  |   0 коментара

Промяна в правилата за паркиране в центъра на София от есента предвиждат общинските съветници. Целта е да се разтовари движението в сърцето на града и да се подобри качеството на въздуха. Ако промените влязат в сила от началото на септември, талоните за паркиране на живущите в засегнатите зони ще останат валидни до датата на тяхното изтичане.

Ако се увеличи обхватът на синята зона от септември и се удължи работното време на платеното паркиране, ще бъде по-лесно на живеещите в центъра на града да намират свободни места до и няма да се задръстват малките улици, смята общинският съветник от ВМРО и председател на комисията по транспорт в Столичния общински съвет Карлос Контрера.

Приходите от зоната ще се увеличат с около седем милиона лева годишно.

В ефира на ТВ Европа Контрера коментира, че тези средства ще бъдат използвани от една страна за дофинансиране на обществения транспорт, а от другата за създаване на пространства за паркиране.

Три обекта бяха заложени за 2020 г. Два буферни паркинга – на Централна гара с 80 места,  на „Сливница“ с 262 места и смесен паркинг (наказателен и за свободно паркиране) в район „Надежда“, но заради коронакризата проектите се забавят, каза още той.

Масовите проверки за носенето на маски в градския транспорт продължават. Купуването на билети от шофьорите в градския транспорт няма да бъде подновено докато е в сила извънредната епидемиологична обстановка.

Карлос Контрера информира, че екипите за проверка се увеличават и в тях се включват представители на полицията. Важно е хората да разберат, че идеята е самите те да се пазят. Все пак обществения транспорт се ползва от хиляди, заяви още общинският съветник от ВМРО.

Коментари

Напиши коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *