Връзките към Северната скоростна тангента трябва да са приоритет на СО

Връзките към Северната скоростна тангента трябва да са приоритет на СО

19 май 2016  |   1 коментар

Изграждането на връзките със и през Северната скоростна следва да бъдат приоритет за политиката на Столичния общински съвет и Столична община.

Това заяви в изказване от името на групата „Патриоти за София“ общинският съветник Карлос Контрера в началото на днешното заседание на Столичния общински съвет.

Същевременно пред сградата на Общината са провеждаше протест на граждани заради неуредиците, породени от доизграждането на тангентата.

В изявлението си Контрера направи препоръки и  предложения във връзка с казусите около Северна скоростна тангента (ССТ). По думите му тя има задачата да изпълнява две важни функции в транспортната система на София -  да превежда максимално бързо и безконфликтно транзитния трафик (както товарен, така и лек) около София и да осъществява преки връзки със северните територии на София.

Той обясни, че връзките на ССТ с градската територия са четири - бул. „Рожен“ (ново трасе с пробива през промишлена зона „Илиянци – Запад“), бул. „Илиенско шосе“ (продължението му към Кубратово), Чепинско шосе, Източна тангента.

Единствената връзка, която работи, е тази с Чепинско шосе. Другите три връзки са изградени като съоръжения по трасето на ССТ, но тяхната обвръзка с уличната мрежа на София не е изградена. Именно липсата на тази инфраструктура създава силно недоволство, генерира проблеми с трафика и практически препятства свободния и нормален достъп на жителите от северните райони към града, каза Контрера.

Положението с тях е, че новият бул. „Рожен“ е с разработен и приет подробен устройствен план, но има висящо производство в съда. Връзката на „Илиенско шосе“ със ССТ се работи като ПУП по чл. 16 от ЗУТ. Планът е пред приключване. Следва да се процедира бързо и да се изготви проект за трасето. Тъй като планът е по чл. 16, няма да има необходимост от отчуждаване.

Връзката с Източна тангента е с готов и одобрен от СОС план. Има две жалби на плана от представители на НПО, които са с прекратено производство от съда, но процедурата не е приключила поради невъзможност да бъдат връчени решенията на жалбоподателите.

И трите връзки са с висока степен на спешност, тъй като те ще решат проблемите за достъп на живеещите в северните райони и ще облекчат значително трафика в градската част на София.

Контрера призова колегите си за бързи и ефективни решения по този въпрос. Дължим го на града и гражданите. Поради тази причина считам, ведно с групата „Патриоти за София“, че изграждането на описаните трасета, тяхното проектиране, осигуряването на безпроблемен транспортен достъп до тангентата и през тангентата на кв. „Илиянци“, „Бенковски“, „Требич“, „Враждебна“, на всички живущи оттатък тангентата следва да бъде приоритет, каза съветникът. Той допълни, че тези райони са изживели големи неуредици, които АПИ създаде.

За да не бъдем голословни, в рамките на следващите дни ще депозираме нашите предложения как да бъдат решени съществуващите казуси, да бъде ускорено проектирането и завършени процедурите по отчуждение, където е необходимо, на справедливи за гражданите цени, заяви в заключение Карлос Контрера.

Коментари

  • Светла Димитрова

    май 20, 2016 в 12:13

    За 25 години Столична община не можа да направи околовръстно шосе. Околовръстно означава пълен кръг около София, а никой не говори за задръстената западна част.

Напиши коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *