Бездействието струва скъпо, доста скъпо

Бездействието струва скъпо, доста скъпо

07 декември 2015  |   0 коментара

Текст от личната страница на Карлос Контрера, председател на „Патриоти за София“ в Столичния общински съвет 

Започва трети мандат на Столичния общински съвет, в който ВМРО има своите представители. Започва девета година, в която избраните съветници от ВМРО поставят, огласяват един проблем, настояват, изискват той да бъде решен, но Столична община и районната администрация на „Красна поляна“ така и не успяват.

Става дума за прословутите незаконни постройки в циганското гето „Факултета“. В годините сме предлагали да бъдат съборени незаконните коптори на циганите, окупирали частна и общинска собственост - нищо. Предлагали сме да бъдат съборени циганските бараки и къщурки покрай ж.п. трасето, което минава през „Факултета“ - нищо. Бездействие, бездействие и само бездействие. И безкрайни тъпи оправдания как да не се свърши работа.

Казусът около ж.п. линията има повече от десетгодишна давност. Покрай трасето между гарите „Захарна фабрика“ и „Горна баня“ в участъка, който минава през „Факултета“ по време на въпросния период циганите буквално окупираха линията. Настроиха си бараки, къщи, обори, гаражи, свинарници, клозети, формираха си незаконни сметища. И всичко това в сервитута на НКЖИ.

Държавата се оказа безсилна пред тях - нито РДНСК-София по стария ред, нито районната и столичната администрация успяха да изгонят тези цигани оттам и да премахнат бордеите им. Направиха се няколко почиствания на терена, резултатът винаги е бил един и същ - след месец два пак започва и става същото. 

Правя този увод в темата, защото е необходимо да се знае кой за какво е отговорен и кой какво е правил по случая. Общо взето заключението с голяма доза достоверност може да бъде, че почти нищо не е направено.

Преди месеци подробно изложих аргументи с какво са опасни тези коптори в този участък, какво може да се случи. Рискуваме сигурността на влаковете и пътниците. Рискуваме здравето и живота на хората. Пречи се на НКЖИ и БДЖ да работят нормално - какво икономическо развитие, какви приказки за транспортна инфраструктура, след като държава и община повече от десет години не могат да се оправят с едни цигани, които са завзели незаконно една територия...и я съсипват.

Това лято НКЖИ започна основен ремонт във въпросното междугарие. Проследихме с интерес това, защото този ремонт беше крайно необходим и пряко свързан с амбицията да изградим едно добро и модерно железопътно трасе, без съмнение начинание полезно не само за София, но и за България. С Цветан Александров (член на Областния комитет на ВМРО - София) проследихме ремонта и резултат от него.

Няколко месеца след ремонта резултатите вече са видими, както се казва. Циганите започват наново да трупат боклуци край линията, вече има свличания на земна маса върху трасето. Старата ситуация. Това ме провокира да поискам информация колко струва на българската държава ремонта и колко пари сме загробили в този иначе крайно необходим и полезен ремонт. Официалният отговор от НКЖИ е потресаващ.

Само ремонтът е струвал 6 млн. и 600 хил. лв. Отделно от това през м. октомври 2015 г. поради свличане на земна маса се налага аварийно укрепване на участъка - стойност 1 млн. и 175 хил. лв. Пак по официални данни от НКЖИ почистването на битовите отпадъци в района на траншеята е струвало 68 400 лв. без ДДС (това е стойността на разходите по договора за ремонт, за да се разчистят незаконните сметища на циганите).

И така се оказва, че ремонтът е струвал на НКЖИ, респективно на българските граждани 7 млн. 775 хил. лв. с ДДС. На печелившите честито. Не защото сме похарчили 7 млн. и 775 хил. лв. за ремонт, а защото поправеното вече се съсипва. Запомнете тази цифра, тя е нарицателно, тя е показател колко ни струват само по този въпрос циганите от „Факултета“ край линията.

Седем милиона и седемстотин хиляди лева вложения ще бъдат опропастени до лятото на другата година. В това може да бъдете сигурни. Не дай Боже да стане пък и авария. Какви са щетите върху подвижния състав от компрометираното трасе пък е отделна тема. И отделен разход, който пак ще платим ние. Ще го платим от джоба си, без дори да подозираме. 

Уважаеми съгражданино, не ти ли пука за тези седем милиона?! Излишни ли са ни, че да допуснем циганите да ги прахосат, да ги опропастят и затрият?! За несведущите - има общини в България, които имат годишен бюджет по-малък от тези седем милиона. Правете му сметката. И после се вайкайте къде са парите за инвестиции, за детски надбавки, за пенсии, за здраве. Ами част от тях са там - загробени и загробвани под копторите на циганите, на които хич не им пука, че унищожават и разсипват. 

И нека посочим с пръст виновниците, пак да ги посочим, пак за пореден път. В края на писмото е иносказателно загатнато - Столична община е виновникът в случая. Виновна е, че ги търпи там, толерира ги, затваря си очите, бездейства и замита проблема под килима.

Е, предлагам сега на НКЖИ, когато трасето пак е за ремонт, да си поискат парите от Столична община. Да осъдят общината за щетите с лихвите. 

Защото така повече не може - бездействието струва скъпо, доста скъпо!

Коментари

Напиши коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *